Zautomatyzowany Wóz Dowodzenia ZWD-3 na podwoziu Tarpana przedstawiony na fotografii1, przeznaczony jest do zapewnienia miejsc pracy dla osób funkcyjnych na szczeblu jednostek powietrzno - desantowych i związku taktycznego w systemie łączności radiowej i przewodowej. Jest przystosowany do współdziałania z systemem łączności STORCZYK-2000.
Możliwości eksploatacyjne:
ZWD-3 zapewnia miejsce pracy dla oficera z jednostek powietrzno - desantowych
lub oficera sztabu związku taktycznego na zautomatyzowanym miejscu pracy oraz dla trzech członków załogi.
Umożliwia w zakresie łączności radiowej w ruchu lub na postoju:
pracę w dwóch sieciach radiowych na radiostacjach systemu PR4G;
pracę w jednej sieci radiowej na radiostacjach systemu FALCON I lub FALCON II;
świadczenie usług radiodostępowych dla korespondentów posiadających radiostacje systemu PR4G;
zautomatyzowaną pracę i transmisję danych różnymi drogami przesyłowymi z udziałem serwera komunikacyjnego z wykorzystaniem radiostacji PR4G;
możliwość prowadzenie transmisji danych z szybkościami do 16 kbit/s dla radiostacji systemu PR4G z zautomatyzowanych miejsc pracy (ZMP);
cyfrową pracę foniczną dla radiostacji FALCON I lub FALCON II w trybie jawnym i utajnionym;
transmisję danych dla radiostacji FALCON I z szybkością do 2400 bit/s. lub FALCON II z szybkością 12800bit/s.
ZWD-3 umożliwia w zakresie łączności przewodowej na postoju:
obsługę automatyczną 24 abonentów podłączonych do ŁK-24AW lub CUT-1M;
tworzenie traktów cyfrowych i łączenie z innymi łącznicami lub systemem STORCZYK-2000;
realizację łączności fonicznej i transmisji danych z szybkością 16 kbit/s dla abonentów telefonicznych;
zdalne sterowanie radiostacją systemu PR4G z wykorzystaniem usług radiodostępowych ;
świadczenie usług radiodostępowych dla abonentów systemu łączności przewodowej łącznico-krotnicy ŁK-24A i CUT-1M lub abonentów z systemu STORCZYK-2000.